Pamoga

Friday, April 29, 2011

Lepak pagi Jumaat.

Asalamualaikum dan selamat sejahtera...

Pagi Jumaat nan indah ini, ana bersyukur kerana dibangkitkan semula untuk mengagungkan kebesaranNYA serta selawat Kasih Sayang kepada Junjungan kita Kekasih Allah, Rasulullah Muhammad Al-Mustofa Sallallahu 'Alaihi Wa Aalih.

Ana berdoa semuga semua umat Muhammad sentiasa berada di dalam kesihatan dan dimudahkan urusan harian.

Kasih sayang Rasulullah yang tak terhingga kepada kita umatnya yang membuatkan kita berada di dalam rahmatNYA.  Semuga bumi Malaysia sentiasa di dalam rahmahNYA.

Andai Ku Tahu

by Ungu
andai ku tahu
kapan tiba ajalku
ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

andai ku tahu
kapan tiba masaku
ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

chorus:


aku takut
akan semua dosa-dosaku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

andai ku tahu
malaikatMu kan menjemputku
izinkan aku
mengucap kata taubat padaMu..

chorus
ampuni aku
dari segala dosa-dosaku
ampuni aku
menangis ku bertaubat padaMu

aku manusia
yang takut neraka.
namun aku juga
tak pantas di surga

andai ku tahu
kapan tiba ajalku
izinkan aku
mengucap kata taubat padaMu

chorus
ampuni aku
dari segala dosa-dosaku
ampuni aku
menangis ku bertaubat padaMu

Semuga tuhan terus memberi kita petunjuk dan hidayah untuk kita berjaya
di dunia dan akhirat. Di manakah kita?????


1. Roh para Nabi dan utusan menuju ke Syurga Adnin..

2. Roh para ulama menuju ke Syurga Firdaus ..

3.. Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina.

4. Roh para shuhada berterbangan seperti burung disyurga mengikut kehendak mereka.

5. Roh para mukmin yang berdosa akan tergantung di udara, tidak di bumi dan tidak di langit, sampai hari kiamat.


6. Roh anak-anak orang yang beriman akan berada di gunung dari minyak misik..

7. Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin, mereka diseksa beserta jasadnya hingga sampai hari Kiamat.


Telah bersabda Rasullullah S.A.W:

'Tiga kelompok manusia yang akan dijabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar dari kuburnya:-


1. Orang-orang yang mati syahid.

2. Orang-orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan Ramadhan.

3. Orang berpuasa di hari Arafah.

No comments:

Post a Comment