Pamoga

Sunday, October 3, 2010

Jemputan Doa Selamat Menunaikan Haji dan Rumah Terbuka di Tmn Muzaffar Syah, Ayer Keroh pada Sabtu bersamaan 2hb Oktober 2010

Kek mengejut Kek Coklat Moist. Dapat jemputan pada Maghrib, 1hb Oktober 2010, maka tak sempat nak prepare apa-apa.  Datang tanpa buah tangan tak sedaplah pula. Maaflah tuan/puan yang menjemput.. Rupa tak se yummy rasa..
Kek Coklat Moist. Di lapisan tengah di letak SELBOURNE Milk Compound Choclate. Topping yang menyaluti kek dan tulisan di buat dari SELBOURNE White Compound Choclate.


Kek Coklat Moist. Ada 4 lapisan di dalamnya yang di letak SELBOURNE Milk Compound Choclate.  Tulisan dan topping yang menyaluti kek di buat dari SELBOURNE White Compound Choclate.

Resepi adalah sebiji mengikut/di ambil dari internet... Terima kasihlah yang memberi resepi tu... Fuhhhh... memang sedap gila...Cubalah... pasti tak rugi..

KEK COKLAT MOIST
Bahan-bahan
1 ½ cawan tepung gandum 1 cawan serbuk koko 1 sudu teh garam halus 1 sudu teh soda bikarbonat 1 sudu teh baking powder (Campurkan semua bahan diatas dan ayak 3 kali) 1 cawan minyak jagung 1 ½ cawan gula halus 1 cawan susu cair 2 biji telur 1 cawan air panas mendidih
Cara-cara :- 1. Panaskan ketuhar pada suhu 180 darjah. 2. Gaulkan minyak jagung dengan gula sehingga sebati. 3. Masukkan telur dan gaul lagi hingga sebati. Masukkan susu cair dan kacau rata. 4. Masukkan tepung yang telah diayak tadi sedikit demi sedikit dan gaul hingga sebati. 5. Campurkan air panas mendidih dan gaul lagi hingga sebati. 6. Tuang pada tin pembakar yang telah disapu minyak jagung. Bakar sehingga masak. Untuk pastikan kek masak ialah dengan cara cucukkan lidi penguji. Bila lidi keluar bersih bermakna kek dah masak. 7. Sejukkan dan hiaskan dengan coklat topping.

 



No comments:

Post a Comment